Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en gerichte advertenties te kunnen tonen via derde partijen. Lees meer over hoe wij cookies gebruiken en hoe u ze kunt beheren door op "Instellingen" te klikken. Als u akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klikt u op "Alle cookies toestaan".

STAP VOOR STAP NAAR DE TOP VAN JE KUNNEN

Groepsdynamiek

Als school wil je kinderen in een veilige omgeving samen laten spelen en leren, waardoor ieder individu kan groeien. Als leerkracht zie je graag dat de kinderen in je klas zich goed voelen, dat ze nieuwsgierig en levenslustig zijn, maar ook ontspannen en evenwichtig. Dat ze zelfvertrouwen uitstralen en doorzettingsvermogen hebben. In welke mate en hoe kinderen dit laten zien, is afhankelijk van de leeftijd, het karakter, waarbij opvoeding uiteraard ook een belangrijke component is. Een kind kan pas groeien als het leert samenwerken met anderen/anders gestemden. Dit samenwerken is niet altijd even gemakkelijk. Soms is de sfeer in de klas gespannen en voelt niet iedereen zich veilig genoeg om zichzelf te laten zien. Leiders in de klas kunnen te veel ruimte innemen en een groep met zich meetrekken. Het kan soms lastig zijn deze negatieve dynamiek om te zetten in iets positiefs.

Wij hebben een coachingsprogramma ontwikkeld om binnen (een deel van) de groep deze negatieve patronen te doorbreken. Aan de hand van de met u besproken vraagstukken gebruiken we dit programma om een maatwerkpakket te maken waar leerlingen, hun ouders/verzorgers, leerkrachten en/of mentoren in meegenomen kunnen worden.

Wil je weten wat het Matterhorn coachingsprogramma is en wat het voor jouw school kan betekenen?    Klik hier 

Contact

Of heb je meteen al een vraag?